
2019. évi LXXX. törvény a szakképzésről és a 12/2020. (II. 7.) Korm. rendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról
- HIDRA Szakképző Iskola szervezésében.
- Az ágazat megnevezése: Gazdálkodás és menedzsment
- A szakma megnevezése: Vállalkozási és ügyviteli ügyintéző
- A szakma azonosító száma:5 0411 09 02
A vállalkozási ügyviteli ügyintéző képzés célja, hogy a résztvevők átfogó elméleti és gyakorlati tudást szerezzenek a kis- és középvállalkozások működéséhez kapcsolódó adminisztratív, ügyviteli, pénzügyi és számviteli feladatokról. A képzés során a résztvevők megismerkednek a vállalkozások alapításának, működtetésének és megszüntetésének jogi és gyakorlati vonatkozásaival, valamint elsajátítják a hivatalos dokumentumok kezelését, a pénzügyi nyilvántartások előkészítését, a számlázást és a különböző hatóságokkal való kapcsolattartás szabályait. A tanfolyam célja továbbá, hogy fejlessze a tanulók informatikai és irodai készségeit, valamint elősegítse az önálló és felelősségteljes munkavégzéshez szükséges kompetenciák kialakulását.
A vállalkozási ügyviteli ügyintéző képzés olyan érdeklődők számára ajánlott, akik szeretnék megismerni a vállalkozások adminisztratív, pénzügyi és ügyviteli folyamatait, és olyan gyakorlati tudásra vágynak, amelyet a munkaerőpiacon vagy saját vállalkozásuk működtetése során is kamatoztathatnak. A képzés különösen hasznos azok számára, akik vállalkozás indítását tervezik, és szeretnék átlátni a működéshez kapcsolódó feladatokat, valamint azoknak, akik kis- és középvállalkozásoknál kívánnak adminisztratív vagy irodai munkakörben elhelyezkedni. Emellett ajánlott mindazoknak, akik már hasonló munkaterületen dolgoznak, de szeretnék bővíteni ismereteiket vagy hivatalos végzettséget szerezni. A képzés ideális választás lehet pályakezdőknek, pályamódosítóknak, illetve azoknak is, akik gyorsan elsajátítható, piacképes szakképesítést keresnek.
A vállalkozás ügyintézői feladatait jellemzően a kkv. szektorban látja el. Ellátja a vállalkozás ügyviteli feladatait, szakmai útmutatás alapján közreműködik a pénzügyi feladatok teljesítésében. Kapcsolatot tart a munkatársakkal, ügyfelekkel, az ehhez szükséges iratokat, leveleket, dokumentumokat elkészíti, kezeli. Vezetői iránymutatásnak megfelelően közreműködik a vállalkozás szabályzatainak elkészítésében, figyelemmel kíséri azok változásait. Nyilvántartásokat vezet a megrendelésekről, szerződésekről, bejövő számlákról. Ellátja az értékesítéssel kapcsolatos, rábízott feladatokat. Egyezteti a bejövő és kimenő számlákat. Szakmai útmutatással részt vesz a hitelezés és pénzügyi tervezés előkészítésében. Az előírásoknak megfelelően elvégzi a költségszámítási feladatokat, a leltározást, és az ehhez kapcsolódó feladatokat megszervezi. A vállalkozás szabályzatainak megfelelően ellátja a finanszírozási feladatok adminisztratív részfeladatait. Közreműködik a vállalkozás üzleti tervének elkészítésében. Kezeli az egyes projektekhez kapcsolódó elektronikus nyilvántartásokat, iratanyagokat. Előkészíti a munkaerő-gazdálkodással kapcsolatos nyilvántartásokat, azokat kezeli és rendszerezi. Ellátja a könyveléshez, ellenőrzéshez kapcsolódó, vállalkozáson belüli teendőket. Jogszabályi előírásnak megfelelően elkészíti a vállalkozás bevallásait, azokat szakmai ellenőrzés után elektronikus úton beküldi, és részt vesz a hatósági ellenőrzések lebonyolításában. Feltérképezi és nyomon követi az aktuális támogatási lehetőségeket. Használja a feladatellátáshoz szükséges irodai eszközöket és ügyviteli szoftvereket. Ellátja a feladatkörébe tartozó irodai készletgazdálkodási és reprezentációs feladatokat. Üzleti célú rendezvényeket, megbeszéléseket szervez, ennek dokumentációját elkészíti és kezeli. Betartja az adatok és üzleti titkok védelmére, valamint az információ- biztonságra vonatkozó előírásokat. Munkája során betartja a munka-, környezet-, vagyon-, tűz-, balesetvédelmi és egészségügyi előírásokat. A környezettudatos tevékenységeket előnyben részesíti.
A Vállalkozási és ügyviteli ügyintéző szakmai képzésre jelentkezéshez szükséges dokumentumok:
- iskolai bizonyítvány ( érettségi )
- egészségügyi alkalmasság (szakmai orvosi alkalmassági )
- 40.000.- Ft regisztrációs díj befizetése (beleszámít a tandíjába),ezzel biztosítja helyét a képzésre.